Kolbásztesó és egyéb veterán beütések

Veterán VW busz felújítása, családi kirándulások

2015. már 17.

A Tawaszi Rallye

írta: Adrian81
A Tawaszi Rallye

Először közönség előtt....

Ugyan nem készült el minden, de szerencsére amikor verseny reggelén 7 kor felmorajlott a boxer (szomszédokat előző este felkészítettük telefonon az ébresztőre) , minden sietség lecsillapodott. 

A csapat összeállt, Csabi, Kornél, Dani és jómagam és indultunk a versenyre. Az alvás hiánya főleg nálam megmutatkozott, de sikeresen teljesítettük és élveztük az első közös napot, várjuk a következő lehetőséget. 

Az autó tökéletesen működött. 

 

Tovább Szólj hozzá

2015. már 17.

Felkészülés a Rallye -ra, első bemutatkozás

írta: Adrian81
Felkészülés a Rallye -ra, első bemutatkozás

A tervezett egy hetet nem sikerült az autóval tölteni, így az utolsó napokra torlődött fel a lényegi munka, az összerakás. Minden lemaradást be kellett hozni. Ehhez persze kellett a családi türelem és segítség, utolsó éjjelen Csabitól, aki két olyan dolgot is megoldott, ami nekem nem ment. (olajcsere reggel 7 kor verseny előtt)

Alapos szétszedés, minden alkatrész külön felújítása, szinte leporolós gyors összecsavarozásba fulladt. 

A polírozás  min. 20 óra volt. A rozsdás csavarok cseréje, csatlakozók csiszolása, kisebb alkatrészek felújítása, és persze a több évtizedes belső kosz. Kerekek alapozása, festése sikerült, de a szinterezés elkerülhetetlen. Gyertya és szűrőcserék a motorban. 

Sajnos az autó eredeti "Bright ...

Tovább Szólj hozzá

2015. már 03.

A bürokrácia csapdája - tanu leszek

írta: Adrian81
A bürokrácia csapdája - tanu leszek

"tetszik tudni a magyar jogszabályok szerint ez bűncselekmény"

forum.JPG

 

A német szerint szimpla motorfelújítás. 

Adott egy történet. Az érintett általam vásárolt veterán busz, mely a klubélet része, előző tulajdonosai ismertek, segítőkészek. 

Itt jön egy csavar, miszerint az eredetvizsga állomás megállapította, hogy a motorszám át van ütve. Sőt, megállapították, hogy szándékosan.  ( - nem is értem - micsoda kozekvencia) A szám az eredeti ugyan, mint ahogyan az autó papírjain is látszódik,  - de ki van marva!!!   (két sikeres eredetvizsgával rendelkezik az autó)

Mire én mint középen álló szűz gyerek, jelzem, hogy van róla papírom, magyarázatom, nézzék meg.  

"Azt nem lehet jelenteni kell!!!"  snitt! három hét szünet. 

Közben próbálkozom, amúgy is ...

Tovább Szólj hozzá

2015. feb 21.

II. 2015.02.21

írta: Adrian81
II. 2015.02.21

Polírozás:

Elkezdetem a polírozást. Géppel, kézzel, műszálas és pamut rongyokkal, CIF súrolóval, vlaamint polír anyagokkal. Kiábrándítóan lassú és pepecs munka, de az eredmény magáért beszél. Sokat haladtam, így a bal oldal sötét része kész.

Kezdem látni az eredeti színét az autónak. (alul sötét narancs) Ez jó hír is és rossz is. Rossz azért, hogy nem az eredeti, ami patinásan értékes, jó azért , mivel úgy is javítani kell pár helyen, ezért egyszerűbb az övvonal alatt visszafesteni az eredetit, mint átfesteni az egész buszt.

Dáviddal ma beszereztük és megrendeltük autósboltban megvehető dolgok jó részét, innentől kezdődnek a specifikus és német boltok, valamint a klubtársak.

Vonóhorog, függöny és egyéb ...

Tovább Szólj hozzá

2015. feb 21.

I. 2015.02.19. tavasz köszöntő

írta: Adrian81
I. 2015.02.19. tavasz köszöntő

Mai nap gumi kréder alkatrészek és belső textilek beszerzése végett meglátogattuk Csabi komámmal egy klub által ajánlott szakembert, valamint Polír Petit, hogy útba igazítson, mit, hogyan csináljak a festés felújítása végett.. 

És persze a bogárhátú klub szemei mindenhol jelen vannak, U96 Zsoltival is sikerült megismerkedni, sok  hasznos tanáccsal látott el. 

Hétfőn egyeztetek Szepes Gáborral, akinek a nevét nem kell bogaras körökben bemutatni, vállalta, hogy segít átbeszélni a busz dolgait, hogy mely hibával, kihez lehet biztonsággal fordulni, milyen alkatrészt honnan érdemes beszerezni. 

Hazafelé lehúzott ablakkal szólt a boxer, meghozta a tavaszi hangulatot......

(írni sem merem, hogy egy rejtett riasztót kapcsoltunk be ...

Tovább Szólj hozzá

2015. feb 05.

Üdv. a garázsban

írta: Adrian81
Üdv. a garázsban

Több éves keresés után, sikerült újra busztulajdonossá válni, a család és jómagam megnyugtatására. Aki tudja, hogy mit jelent az, hogy elöl nincs hűtőrács, az érti miről írok. 

Aki nem, annak csak annyit, hogy lassú, hangos, büdös és igen jól tud fogyasztani, minimum 10 litert.

A felújítás elkezdődik, először állapotfelmérés, hiba és hiányjegyzék, általános szervíz, polírozás. 

Tovább Szólj hozzá

süti beállítások módosítása